Dag 13, Weg uit dit gat! Eerste echte road kill, en langzaam maar zeker terug richting het eind van de vakantie..

Written by Jan Douwe

Vanochtend gaat de wekker om 8 uur, en niet op 7 zoals gisteren omdat iemand vergeten was om de tijdzone van de telefoon aan te passen. We willen vandaag niet te laat weg aangezien we een redelijke rit van 357 kilometer voor de boeg hebben via een saai niemandsland achter Vernon, richting Harrison Hot Spring. Aangezien we hier niet zo heel veel behoefte aan hebben, besluiten we om een stuk om te rijden, terug richting Kamloops, en dan via Highway 5 terug naar Harrison. Ik heb de hele reis nog geen bereik gehad met mijn telefoon…

Zal waarschijnlijk het netwerk in Canada niet ondersteunen…

Overigens werdt het hotel alleen maar gerenoveerd, en konden we er natuurlijk wel gewoon slapen… We draaien de highway op, richting Armstrong. Vlak voor de afrit Armstrong moeten we eigenlijk van de weg af volgens DomDom, maar die geeft deze keer de verkeerde instructies, waardoor we genoodzaakt zijn om een stuk door te rijden naar de volgende afslag. Dit is maar 2 kilometer verderop, dus dat valt mee. Hierdoor zien we ook ons eerste grote wild dood langs de kant liggen, a.k.a. “roadkill”…

En daar ligt ie dan, het dode hert…

En even verderop spotten we een levende variant van dit hert…

“get the h%$^%ll off my property!”…

Lama…

Roofvogel… We checken ook weer een geniaal bord tegen…

“omvallende vrachtwagen’s”… Over vrachtwagens gesproken, we rijden vandaag bij een route langs met veel vrachtverkeer. Hieronder een kleine interpretatie van het tegengekomene…

Na een paar uurtjes rijden komen we bij een parkeerplaats waar we even naar het toilet gaan, en we weer een lesje foutparkeren voor beginners zien…

En op een niet parkeren plek, en ook nog eens in de verkeerde richting…

Truck met boomstammen…

9 hele assen…

En Vancouver staat al weer op de bordjes…

We rijden op een gevaarlijke weg. En we hebben vandaag voor het eerst op een snelweg gereden waar we 110 kilometer per uur mochten!!!. Na ellenlange stukken 60 / 80 / 90 /100, nu eindelijk eens “gas er op”, en laat de V6 voorin maar brullen!

Onderweg komen we nog een pitoresk meertje tegen…

In een droger gedeelte van BC… En na nog wat doorrijden komen we op een gegeven moment aan in een dorp waar we wederom niet dood aangetroffen willen worden, Harrison Hot Springs. Ook dit dorp staat niet bekend om z’n bruisende stadsleven, maar wordt normaal gezien alleen in het weekend aangedaan door mensen uit Vancouver als verblijf als de stad ze iets te veel wordt. Dit dorp staat overigens ook bekend om de sightings van Bigfoots…

En tadaa, daar is ie al…

Wat we overigens wel kunnen doen om de tijd te verdrijven in HHS is watervertier…

Of beetje aan het strand liggen…

En aangezien het water er aardig aanlokkelijk uit ziet…

En op die pier er bootjes verhuurd worden…

En het best lekker weer is met 27 graden…

Gaan we maar even een blokje om over het meer!…

De berg op de achtergrond zorgt voor het water van dit meer. Het meer is in totaal 60 kilometer lang…

Meerdere bootjes zoeken vertier op het water…

In 1 van de kleine baaien van het meer zit een waterval waar we even heen cruisen…

En daar tussen de bomen zit ie…

Rotswandje…

Nog een “haus am see”…

Heerlijk rustig dobberen op het water…

Op het eiland midden in het water staan een aantal huisjes langs het water. Dit gebied is overigens ook bekend vanwege het feit dat alle bekende zalmsoorten in dit meer voorkomen, en de grootste populatie van Bald eagles huist hier tijdens de zalmtrek. Helaas hebben we deze keer geen eagles gespot…

Helemaal topie hier:)… We gaan hierna nog even de stad in om een hapje te eten. Bij het restaurant dat bij het hotel hoort kunnen we all you can eat spaghetti naar binnen werken. Aangezien de spinnewebben om het personeel heen waaien besluiten we maar vrij snel om niet in deze toko te eten, maar toch maar even verder te gaan kijken. We vinden een Duits restaurant waar we onze buren ook weer tegenkomen, en besluiten om dan daar ook maar een schnitzelmenu te pakken. Onderwijl speelt er Duitse muziek op de achtergrond, waaronder Rowwen Heze met “bestel maar”, een echt uber deutsche band… We worden nog gevraagd door een engels echtpaar wat de Duitse tekst op de warsteiner lamp toch betekend, want wij Nederlanders, als onderdeel van Duitsland spreken die taal toch ook? Dat misverstand help ik snel de wereld uit door dit toch even duidelijk te maken aan het echtpaar terwijl de rest van het reisgenootschap het echtpaar van de vertaling voorziet. Weer een 1e wereld probleem opgelost. Hierna gaan we terug naar het hotel waar we onze koffers wat opruimen en douchen. Morgen weer terug naar huis :S…
Klik hier voor het hotel waar we verblijven