USA 2018-D8-My rig’s bigger then yours

Written by Jan Douwe

We hebben net Herman achter ons gelaten als ik me ineens besef dat ik geen kaartje heb gepost van de gereden kilometers van gisteren. Komt ie:

Gereden kilometers: 144.

Maar eerst nog even dit. Want buiten het feit om dat Herman in de auto naast ons lag te slapen hadden we dit dus wel als uitzicht vanochtend. Een stralende dag in het woud.

En natuurlijk kan de dagelijkse Woezel en Pip mobiel plaat niet ontbreken.

Net rechts nog zichtbaar alle rommel die Herman uit de auto heeft gegooid. (net boven het verbodsbord)

We rijden de forrest road weer af terug naar de bewoonde wereld. We willen naar het Sunset Crater park, maar deze is vandaag gesloten. We kunnen daar dus niet heen. We besluiten om dan maar om te draaien en nog maar even het centrum van Flagstaff te bekijken. Onderweg naar het centrum komen we dit individu tegen. En ja, dat is de kolf van een shotgun.

We parkeren de auto vlak achter het treinstation en lopen zo het centrum van Flagstaff in

Hier kopen we ons eerste souvenir van de vakantie.

We zien een Diner waar we wel even een bak koffie willen doen. Thijs heeft honger dus hij krijgt worstjes. De koffie lijkt meer op sterke earl grey dus ik ben stiekum wel blij dat we geen refill krijgen.

NAU graffiti

Rails. Net als we weg willen gaan komt er een goederen trein aan

Met 122 wagons.

Hierna rijden we naar Munds, hier hebben we voor 1 nacht een plek geregeld. Het is duidelijk te zien wie er afgelopen nacht iets te veel heeft gedroomd van Herman.

Aangekomen bij de RV in Munds sluiten we alles aan, zoeken we de zwemkleren op en duiken we het water in.

Het water is wel wat aan de zoute kant.

En Grutte pier is er ook

Thijs in de speeltuin

Oudjes aan het bridgen

En er vliegen heel veel american eagles boven het park. Die moeten zich vast thuis voelen bij die Trump supporter die we later op de dag tegen komen in een rode pickup met brullende motor en een “trump makes america great again” vlag op de kofferbak.

En waar wij voor ons gevoel in een mega grote camper rijden, blijkt onze woezel en pip mobiel maar een kleintje in vergelijking wat er in de loop van de dag bij komt in onze straat. Complete touringcars, omgebouwd tot woonverblijf met TV’s in de kleppen naar buiten om toch niets van het football of honkbal te missen.

We hebben geen zin om eten te koken, dus we gaan uit eten in een grill restaurant vlak bij de camping. Silke is helemaal in de wolken van de pasta.

We liggen allemaal laat op bed, maar wel met een volle maag.

Gespotte dieren: American eagles en roadkill stinkdier.